Wydarzenia

E-twinning „Fiktive Familie”

I

Zapraszamy do zapoznania się z nowym projektem e-twinning „Fiktive Familie” realizowanym wraz z 38 szkołami z Polski od lutego do czerwca 2021. W pierwszym etapie zakwalifikowani nauczyciele przeszli szereg szkoleń przygotowujących do udziału w projekcie. Kolejnym zadaniem było zapoznanie się nauczycieli oraz uczniów biorących udział w projekcie ze sobą, z harmonogramem oraz zadaniami wynikającymi z projektu. 
Nauczyciele oraz uczniowie tworzyli swoje avatarki za pomocą programu avachara, przedstawiali siebie po niemiecku na wspólnie przygotowanym padlecie. Poznawali innych uczestników poprzez komentarze, czytając opisy innych. 


II

Kolejne zadanie polegało na stworzeniu w programie sketchpad loga projektu „Fiktive Familie”. Uczniowie wykazali się kreatywnym podejściem do zadania, a o to efekty ich pracy. Cała społeczność projektowa głosowała, aby wyłonić jedno zwycięskie logo dla całego projektu.


III

Wybieramy zakres słownictwa niezbędny do opisu członków rodziny 😉

https://answergarden.ch/1735262

Zakres tematyczny:

PODSTAWOWY: (wszystkie informacje muszą zostać uwzględnione przy opisie każdego członka rodziny)

  • liczebniki (potrzebne do określenia wieku);
  • kraje;
  • członkowie rodziny;
  • zawody;
  • formy spędzania wolnego czasu (np. Rad fahren)
  • przymiotniki określające charakter

DODATKOWY: (mogą ale nie muszą zostać użyte poniższe informacje do opisu członków rodziny)

  • kolory
  • zwierzęta
  • przedmioty szkolne
  • jedzenie
  • wygląd zewnętrzny
  • miejsca wakacyjne

6 rodzin i 12 zakresów tematycznych quizów w Quizlet.

Podział tematów na rodziny (po dwa quizy (jeden z zakresu podstawowego drugi z zakresu dodatkowego) w Quizlet na 1 rodzinę;)

Po zebraniu słownictwa w podziale na grupy/ rodziny wspólnie stworzymy zestawy do nauki w Quizlet dla uczniów. Uczniowie będą ćwiczyć samodzielnie (używając podanych linków do quizów) lub/i w trakcie lekcji

KOLEKCJA QUIZLETÓW 😉

padlet.com/drabarekkatarzyna/drvafot59630uwb8


IV

Praca uczniów biorących udział w projekcie etwinning „Fiktive Familie” z budową słownictwa do przydzielonych tematów oraz nauka wyrażeń, słów w języku niemieckim za pomocą Quizlet oraz AnswerdGarden.


V

WIDEOKONFERENCJA 17.03.2021 – QUIZLET GRA NA ŻYWO POMIĘDZY SZKOŁAMI /SP 64 Kraków, SP 23 Wrocław, ZS Łukawiec, SP 6 Siedlce i SP 31 Gdynia/

Uczniowie z różnych szkół spotkali się podczas konferencji online, aby wspólnie stworzyć grupy, które starały się wykazać jak najlepiej opanowanym słownictwem tematycznym. Rywalizacja, ale przede wszystkim współodpowiedzialność, poczucie wspólnego działania przyświecały temu spotkaniu. Uczniowie mieli okazję spotkać, się, usłyszeć swoje głosy, zobaczyć się w realu, a przy okazji nauczyli się sporo nowego słownictwa.


VI

Szkoła Podstawowa nr 64 w Krakowie wraz z uczniami z klas 7a, 8a, 8c oraz nauczycielem Dorotą Styczeń ukazuje rąbek działań jakie dokonali przy prezentacji google i postaciami. Uczniowie tworzyli przydzielone postacie, rysowali je, dodawali im cechy charakteru, pochodzenie, wiek, imię, zainteresowania, zawód. Efekty zobaczymy już niedługo w książeczce StoryJumper.


VII

Współtworzymy Quizlet świąteczny  i kartki z życzeniami 😉

Wpisywaliśmy słowa związane z Wielkanocą do wspólnego dokumentu w Framapad, dzięki czemu powstał nasz kolejny zbiór słów związanych z Wielkanocą. Następnie wykonaliśmy kartkę złożoną z naszych imion dla naszej projektowej rodziny z życzeniami świątecznymi w języku niemieckim otrzymując od pozostałych 38 szkół niepowtarzalne kartki.


VIII

Tworzenie książeczki „Familie Schmetterling” w StoryJumper

Uczniowie biorący udział w projekcie tym razem musieli wykazać się umiejętnościami tworzenia książeczki w programie StoryJumper. Do określonych postaci ćwiczyliśmy ustnie czytanie a następnie nagrywaliśmy swoje wystąpienia, które potem zostały umieszczone w książeczce dostępnej pod tym linkiem:
https://www.storyjumper.com/book/read/102568486/6058d4b8c9243


IX

WIDEOKONFERENCJA 19.04.2021 E-TWINNING PRJEKT „FIKTIVE FAMILIE”

SP 64 KRAKÓW – SP 6 Z OI SIEDLCE

MGR DOROTA STYCZEŃ – MGR KATARZYNA DRABAREK

Podczas wideokonferencji, która miała miejsce 19.04.2021 o godz. 14:30 spotkali się uczniowie szkoły podstawowej nr 64 w Krakowie oraz szkoły podstawowej z oddziałami integracyjnymi nr 6 z Siedlec pod kierunkiem nauczycielek /p. Doroty Styczeń oraz p. Katarzyny Drabarek/, aby w praktyce w postaci budowania dialogów wykorzystać książeczki umieszczone w programie StoryJumper, które wspólnie wykonaliśmy. Uczniowie z różnych szkół zadawali sobie pytania dotyczące wylosowanych członków rodziny i odpowiadali na nie. Na koniec zadawali sobie zagadki podając wybrane informacje na temat jakiegoś członka rodziny, a zadaniem pozostałych było stworzenie krótkiej notatki pozwalającej na szybkie rozpoznanie, o jaką postać chodzi. Korzystaliśmy z dokumentu Google do przypomnienia pytań i odpowiedzi, z ruletki w Wordwall do wyboru postaci, a Classtools.net do wyboru uczniów. Uczniowie wraz z nauczycielami stwierdzili, iż koniecznie trzeba to spotkanie powtórzyć!

Copyright © 2015 Szkoła Podstawowa nr 64 w Krakowie Im. Tadeusza Kościuszki. Wszelkie prawa zastrzeżone. Frontier Theme
Skip to content