1) Stopień najwyższy:
a) nie spóźnia się;
b) zawsze odrabia zadania domowe;
c) przynosi przybory szkolne;
d) stosuje formy grzecznościowe w stosunku do wszystkich;
e) jest koleżeński, życzliwy;
f) posiada wysoką kulturę osobistą;
g) potrafi w sposób kulturalny prowadzić dyskusję;
h) dba o higienę osobistą;
i) przestrzega ładu i porządku w miejscu pracy;
j) aktywnie uczestniczy w życiu klasy;
k) właściwie reaguje na krzywdę i przejawy zła;
l) jest prawdomówny;
m) przestrzega zasad bezpieczeństwa w szkole i poza nią;
n) zakłada strój ujednolicony oraz galowy (stosownie do okoliczności).
2) Stopień średni:
a) sporadycznie spóźnia się na lekcje (3 razy w półroczu);
b) czasami nie odrabia zadań domowych (5 razy w półroczu);
c) nie zawsze przynosi przybory szkolne (5 razy w półroczu);
d) sporadycznie zapomina o stosowaniu form grzecznościowych;
e) jest koleżeński;
f) zna zasady kulturalnego zachowania się, ale nie zawsze się do nich stosuje;
g) nie dba o kulturę słowa;
h) nie zawsze zakłada strój ujednolicony oraz galowy (stosownie do okoliczności);
i) przestrzega ładu i porządku w miejscu pracy;
j) uczestniczy w życiu klasy;
k) właściwie reaguje w sytuacjach konfliktowych.
3) Stopień minimalny:
a) spóźnia się częściej niż 3 razy w półroczu;
b) nie odrabia zadań domowych (więcej niż 5 razy w półroczu);
c) przychodzi nieprzygotowany do zajęć;
d) nie przynosi przyborów szkolnych;
e) nie stosuje form grzecznościowych;
f) jest niekoleżeński;
g) nie przestrzega ogólnie przyjętych norm zachowania w grupie rówieśniczej;
h) nie dba o schludny wygląd;
i) nie zakłada stroju ujednoliconego oraz galowego (stosownie do okoliczności);
j) nie utrzymuje porządku w miejscu pracy;
k) niechętnie uczestniczy w życiu klasy;
l) jest konfliktowy.
4) Stopień najniższy:
a) bardzo często spóźnia się;
b) nie odrabia zadań domowych, nie prowadzi zeszytu,;
c) nie przygotowuje się do zajęć;
d) jest wulgarny, arogancki;
e) nie zna zasad kulturalnego zachowania się;
f) stwarza sytuacje zagrażające bezpieczeństwu innych;
g) kłamie, kradnie;
h) jego wygląd zewnętrzny budzi zastrzeżenia;
i) nie zakłada stroju ujednoliconego oraz galowego (stosownie do okoliczności);
j) nie utrzymuje porządku w miejscu pracy;
k) niszczy sprzęt i przybory szkolne;
l) nie uczestniczy w życiu klasy;
m) jest konfliktowy i obojętny na krzywdę i przejawy zła;
n) nie przestrzega zasad współżycia w grupie.
1. Rada Pedagogiczna może podjąć uchwałę o nie promowaniu ucznia do klasy programowo wyższej lub nieukończeniu szkoły przez ucznia, któremu w danej szkole po raz drugi z rzędu ustalono naganną roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania.
2. Uczeń, któremu w danej szkole po raz trzeci z rzędu ustalono naganną roczną ocenę zachowania, nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej nie kończy szkoły.
3. Tryb postępowania przy wystawianiu pół rocznej, rocznej lub końcowej oceny zachowania:
1) Wychowawca zakłada zeszyt uwag, w którym każdy uczący ma obowiązek wpisywania uwag tak pozytywnych, jak i negatywnych,
2) Na bieżąco wychowawca informuje tak uczniów, jak i rodziców (prawnych opiekunów), nad czym należy pracować, by uzyskać wyższą półroczną (roczną lub końcową) ocenę zachowania;
3) 4 tygodnie przed klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej wychowawca wystawia w dzienniku proponowane oceny zachowania;
4) Uczący zapoznają się z propozycją wychowawcy i zgłaszają mu swoje uwagi na zebraniu zespołu nauczycieli uczących w danym oddziale;
5) Po konsultacji z uczącymi, wychowawca rzetelnie ustala ostateczną ocenę, o której informuje ucznia i jego rodziców (prawnych opiekunów).
4. Na podstawie wpisów w zeszycie uwag wychowawca przynajmniej dwa razy w półroczu wpisuje oceny cząstkowe do dziennika lekcyjnego.
5. Ocena zachowania półroczna (roczna lub końcowa) ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.